Konzept bikefit – erfaringer?

Hjem Fora Gear & lir Gode tips! Konzept bikefit – erfaringer?

Dette emne indeholder 4 svar, har 0 stemmer og blev senest opdateret af  RLS 4 år, 2 måneder siden.

Viser 6 indlæg - 1 til 6 (af 6 i alt)
  • Forfatter

RLS
    Medlem

Hejsa

Jeg overvejer at få lavet et bikefit, og har efter lidt research fundet Konzept bikefit i Slagelse som værende meget fordelagtigt rent prismæssigt.

Er der nogle af jer som har erfaringer med Konzept?

Vil også meget gerne høre om erfaringer med bikefit fra andre steder end lige Konzept, da jeg hører lidt blandede meninger om bikefit til MTB.

På forhånd tak 🙂

Jeg er blevet Bikefit hos Cykelexperten her i slagelse både på mtb og racer og er super tilfreds med det.
    på mtb blev der ændret alt fra klamper,sadle, styr mm.
    Kan kun anbefalde at snakke med Thomas dernede.

Ole Søndergaard

KLM
    Medlem

Kender ikke Konzept, men har også været forbi CXP og Myggen.
    https://klmmtb.wordpress.com/2015/02/22/fit-or-not-to-fit-det-var-sporgsmalet/

Myggen
    Medlem

Kom forbi mig i butikken og lad os snakke omkring et bikefit.
    Det er grundigt og gavnligt. Har haft rimelig mange igennem via klubben, og de fleste har givet udtryk for at det er rigtig positivt.
    Der tages udgangspunkt i rytteren og hans krop, og så justeret jeg cyklen til rytteren for maksimal komfort og bedst effekt.

Jeg har ligeledes fået foretaget bikefit hos Thomas Myggen, CXP.

Det var en grundig gennemmåling af cykel og rytter – tilbragte 2 timer i forretningen og fik ændret på saddelhøjde, frempind, pedalafstand til pedalarm og indlæg til mine mildest talt skæve fødder. Det resulterede i en ændret og bedre kørestilling. Jeg skulle vænne mig til indlæggene i skoene men nu er jeg super tilfreds og har ikke samme problemer med rygsmerter og følelsesløse hænder ved længere ture.

Venilg hilsen
    Peter Emborg

RLS
    Medlem

Tak for svarene alle sammen, det var sku en dejlig brugbar og hurtig respons 🙂

Jeg har bestilt en tid hos Myggen på fredag, så det bliver spændende!

Viser 6 indlæg - 1 til 6 (af 6 i alt)

Du skal være logget ind for at svare på dette indlæg.